Å ha litt hverdag er så utrolig deilig – litt rutine (ish) igjen, og nyte de vanlige hverdagslige tingene. Jeg tok meg selv i å virkelig vandre inne på Meny her om dagen. Å lage sin egen frokost igjen er så DIGG!

Føles fryktelig lenge siden jeg har delt oppskrifter her inne så derfor ville jeg i dag dele en litt ny smoothie jeg testet ut, med en smoothie jeg prøvde i Miami i bakhodet,  med litt andre ingredienser enn de litt kjedelige jeg pleier å lage. I tillegg må jeg bare dele en mandel/quinoa havregrøt som ble helt superdigg. (JA, grøt er den beste frokosten).

Bete og jordbær smoothie

Du trenger:

  • Essentially beet aid juice
  • Mandelmelk
  • liten dæsj eplejuice
  • en liten neve rød bete
  • jordbær
  • litt ingefær , om du liker det.

Smoothie er jo easy as that, bare å kjøre det i prosessoren din. Jeg brukte ganske mye ingefær da jeg er megafan av smaken det gir, men det kan jo bli litt mye om man ikke er helt vandt til det! Jeg valgte å bruke bete for å forsterke smaken fra juicen, dette ga også en superdigg konsistens på smoothien. Anbefales virkelig, selvom det kan høres weird ut.

Havregrøt med quinoa og mandelmelk

Du trenger:

  • 2 dl havregrøt
  • 2 dl quinoa
  • 1 dl mandelmelk
  • 1 neve hakkede mandler
  • 1 halv teskje kanel
  • en liten dæsj med naturlig honning eller annen søtning

Kok opp quinoaen. Den tar lengst tid. Bruk dobbelt så mye vann som quinoa når du koker den opp, så du får mest mulig ut av quinoaen. Deretter koker jeg opp havregrøten på mandelmelk. Jeg bruker som regel naturlig mandelmelk, som ikke er usøtet. Jeg liker den søte smaken, og syns det blir litt døll smak uten. Men det er såklart opp til enhver. Deretter finhakker jeg mandler, og vender det inn i havregrøten, og rører inn quinoaen. Deretter tilsetter jeg kanelen og honningen. Man trenger IKKE mye honning, da mandelmelken gir en søt smak i seg selv.

Voila!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *